2005  |    Peranan masyarakat dalam menangani gejala negatif Sukan menyatupadukan rakyat(syarahan)  |   
2006  |    Perkembangan ICT mempercepat  kemajuan Negara. Pembentukan disiplin bermula dari rumah Usaha-usaha mencapai kejayaan dalam sukan(surat tak   rasmi) Faedah menyertai program kecermelangan  |   
2007  |    Peranan keluarga dalam membentuk keperibadian mulia   anak-anak Sistem pengangkutan membantu pembangunan Negara Di mana bumi dipijak, di situ langit   dijunjung(peribahasa)  |   
2008  |    Akademik dan kokurikulum penting untuk melahirkan   pelajar cemerlang(syarahan) Peranan ibu bapa dalam memupuk minat membaca dalam   kalangan anak-anak Faedah diperoleh daripada amalan berbudi bahasa  |   
2009  |    Percutian bersama keluarga dapat mengeratkan hubungan   kekeluargaan Faedah diperoleh apabila mempunyai ramai kawan Punca-punca banjir kilat dan tanah runtuh  |   
2010  |    Perkara yang patut dibuat sebagai bukti kita menyayangi   ibu bapa kita Musfakat membawa berkat(syarahan) Usaha memajukan sektor pelancongan  |   
2011  |    *aspek alam sekitar -Teknologi hijau(kempen kitar   semula)/ Pengurusan sampah  **Kesihatan - Gaya hidup sihat sebagai budaya hidup /   merokok dan dadah ***aspek kendiri remaja- nilai kelangsungan tamadun   bangsa/ krisis identiti/persediaan cabaran **** Khazanah Malaysia- Permainan tradisional  ***** Nilai :Berjimat cermat menangani isu   inflasi ****** pendidikan: kepentingan bahasa inggeris/   penggunaan ICT dalam P&P Nasihat: jz a guiding for your preparation.^^   |   
33-40 (37-40) (33-36)  |    Penggunaan pelbagai ayat majmuk yang gramatis    Ejaan dan tanda baca betul  Penggunaan kosa kata luas dan tepat  Idea yang relevan mengikut tugasan,   dihuraikan dengan jelas dan matang, disertakan dengan contoh yang sesuai  Pengolahan menarik dan berkesan serta   pemerengganan  sesuai  Wacana lengkap dan terdapat kesinambungan   idea yang jelas  antara perenggan  Penggunaan ungkapan yang mudah seperti   peribahasa,   pantun, cogan kata atau frasa   menarik.  |   
No comments:
Post a Comment